3 kroky k udržení víry v podnikání, když pořád nepřicházejí výsledky

Je to ubíjející.

Dřete okolo 14 hodin denně, věříte týdny, měsíce, roky. Trpělivě držíte kurz a stále nevidíte pozitivní výsledek. Nic. Žádný pořádný obchod.

Zklamání je už tak velké, že ztrácíte odhodlání. Když se ještě přidává okolí se svým Tak to už zabal!, přemýšlíte: Opravdu to vzdát? A pokud ne, kde vzít ještě motivaci? Co změnit a co nezměnit?

Znám to. Já i lidé kolem mě. Zažil to snad každý, kdo kdy podnikal. Jak to ustát a překonat?

Když jsme před rokem zakládali FC Academy, bylo to právě proto, abychom ukázali nejčastější chyby, které se u podnikatelů opakují. Jde nejen o to, co mají dělat, ale mnohem více o to, co dělat nemají.

1. krok: Přestaňte s tím, co dosud děláte, a poodstupte

Jestliže nemáte dost zákazníků, nebo dost dobrých zákazníků, není to chyba zákazníků ani trhu, ale především Vaše. A jestliže to trvá dlouhou dobu, pak pravděpodobně opakujete stále stejnou chybu.

Video PROČ SE MI NEDAŘÍ ZÍSKAT ZÁKAZNÍKY? je zde.

Aby člověk už zarytě neopakoval tytéž chyby, musí přestat. Logické, že? Ale co to znamená v reálu? Shodit řemen. Vysadit. Odpočinout si alespoň na den. Čas totiž dopřává člověku něco úžasného – odstup a nadhled.

Je to jako když v galerii ustoupíte od obrazu. Konečně už necivíte z centimetru na každý tah a náhle zjišťujete, že díky pár úkrokům mnohem lépe chápete celek. S podnikáním je to stejné. Někdy jsme tak utopeni v puntičkářství, detailismu a mikromanagementu, že nám uniká podstata.

To, že nám něco nejde, neznamená, že to nemůže jít. Možná to znamená jen to, že to musíme vzít odjinud.

2. krok: Připomeňte si, kolik jste už ušli, a zeptejte se, kam jít dál

Kdykoli chceme udělat další krok, musíme především chtít. Musíme mít chuť. Tu ale v takové chvíli často nemáme. Jak ji znovuzískat?

Důvod, proč se lidé vzdávají, bývá v tom, že si uvědomí, jak daleko jsou ještě od cíle. Chybou je, že jejich zrak je zaměřen pouze dopředu. Ale podnikatel se musí umět také zastavit, obrátit a zpětně ocenit sám sebe za to, jak daleko je od startu. Alespoň jednou za čas přemýšlet ne tak, kolik má ještě zvládnout, ale kolik už zvládl. Na to lidé vůbec často zapomínají. A pak mají pocit, že se k cíli nepřibližují, že stojí na místě…

Zastavení je čas na správné otázky. Video JAKÉ BYCH SI MĚL POKLÁDAT OTÁZKY je zde.

Každá minulost obsahuje dovednosti, znalosti a zkušenosti, které jsme předtím neměli a (třeba chybami) nabyli. To slouží k pochopení cesty a uvědomění si, že  i chybami jdeme nějakým směrem. Ale jdeme správným směrem? My to velmi často nevíme. Ovšem někdo to ví. Naši zákazníci. Jestliže děláme něco, o co nemají takový zájem, pak se ptejme: Proč to zákazníci nechtějí?

Ale neptejme se sebe. Neptejme se rodiny nebo přátel, kteří často ze soucitu řeknou: To víš, že jsi chytrý a oni hloupí… Nám se to líbí… My bychom to sami používali, kdybychom to potřebovali…

Ne, položme tu otázku přímo zákazníkům. Kouzlo tohoto kroku spočívá v tom, že abychom tu otázku mohli položit, musíme vědět, KOMU ji položit. Každý úspěšný podnikatel musel nejprve najít svého (potenciálního) zákazníka, než ho poznal. Od té doby s ním komunikuje. Ví, co se mu nelíbí a co by chtěl zlepšit. Ano, tak jednoduché je podnikání: pouze plnit něčí objednávku, něčí přání. Není nutné nic převratného vymýšlet. Stačí uspokojovat konkrétní potřeby, řešit konkrétní problémy. Takže upřímně – víte, kdo je Váš ideální zákazník?

Video JAK POZNÁM SPRÁVNÉHO ZÁKAZNÍKA je zde.

3. krok: Vytvořte si detailní plán, jak změnit to, co nefunguje, a pak se oceňte za každý krok, který podle plánu děláte

Správný zákazník řekne, co máte i nemáte dělat. Na Vás je “pouze” to udělat.

Do uvozovek to dávám proto, že většina neúspěšných podnikatelů názor svých zákazníků podceňuje. Nebo se neumí rozhoupat k něčemu, co popře jejich ego. A ti, kteří jsou ochotni svou ješitnost oželet, zase nemají odhodlání. Chybí jim bič, plán. A tím, jak podnikání skomírá, vyhasíná i energie. Ach jo, okolí mělo pravdu, podnikání je o náhodě a štěstí, a to já nemám… – a podobné plky.

Podnikatel je jako dynamo, energii získává pouze pohybem, který má svůj smysl. A smysl mu dává právě plán. Velký úspěch není žádná věda, pouze soustava menších kroků, z nichž každý vede k dílčímu úspěchu. Čím detailnější plán je, tím je pracnější, to je pravda. Ale na druhou stranu je nám jasnější a navíc zvládnutelnější – čím drobnější kroky máme dělat, tím spíše je zvládáme. Přitom v každém minikroku spočívá další motivace a energie.

Spousta podnikatelů si mylně myslí, že geniální nápad je všechno. Nebo že co nejkvalitnější produkt je všechno. Že každý produkt si najde svého zákazníka. To všechno jsou hloupé klišé. Základem úspěšného podnikání je zvládnutý prodej. A aby bylo možné prodat, je nutné mít KOMU prodat – vědět, kde se správní zákazníci vyskytují. Protože zákazník, který o Vás neví, Váš produkt nekoupí…

Video KDE NAJDU DOBRÉ ZÁKAZNÍKY je zde.

Nezáleží tolik na tom, jak malé kroky děláte, jako na tom, jestli je děláte správným směrem. Naučte se sami sebe oceňovat za každý správný krok. Posílí Vás to energií na další řádek Vašeho plánu. A navíc si osvojíte úžasný návyk, který je jako droga – budete prahnout po co nejdetailnějším plánu = co největším počtu úspěšných tahů. O to raději budete zpovídat trh a o to raději realizovat kroky, které Vám našeptají zákazníci.

I u velmi úspěšných podnikatelů mě v kancelářích překvapují nástěnky dosažených úspěchů. Nemají to pro druhé, ale pro sebe. Každý pohled na soupis toho, co dokázali, jim dodává sebedůvěru a novou motivaci – do chvil, kdy se kolečko na chvíli zadrhne. A to se může stát kdykoli…

tištěném magazínu FC si nenechte ujít, co všechno úspěšní lidé dělají, aby se vezli na motivační vlně. 120stránkový obsah, který je odlišný od tohoto portálu, zasíláme pouze čtenářům, kteří uvedou svou adresu sem.

Elektronickou verzi pro čtenáře žijící v zahraničí má magazín FC zde.

V trafikách efcéčko neprodáváme.

zdroj: https://www.firstclass.cz/2015/12/3-kroky-k-udrzeni-sily-v-podnikani-kdyz-porad-neprichazeji-vysledky/

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s