Když mu rodiče nedali peníze, naučil se je vydělávat. Dnes má přes miliardu dolarů – FirstClass.cz

11.12. 2013 Když mu rodiče nedali peníze, naučil se je vydělávat. Dnes má přes miliardu dolarů Dne: 11. 12. 2013 | Kategorie: Myšlení bohatých 194 Like 821   Tweet 2 This page has been shared 2 times. View these Tweets.

0 Jedenáctiletý Tomáš Vejmola z Mníšku pod Brdy musí prodávat křížaly , aby si vydělal na svůj počítač. Kromě žlučovitých vzkazů, aby hlavně platil daně, se množí i výčitky, co prý má za rodiče, že mu nedopřejí to, po čem touží. Například Maxim Nogotkov, 81. nejbohatší Rus s majetkem 1,4 miliardy dolarů, to ale schvaluje. Sám měl „zlé rodiče“.

Dnes je majitelem druhého největšího retailového řetězce s mobilními telefony v Rusku s 2900 prodejnami a obratem 5 miliard dolarů. „Nebýt rodičů, kteří mě vedli k pochopení hodnoty peněz a samostatnosti, byl bych dnes v podobně firmě možná zaměstnanec.“

Kdy jste začal podnikat?

„Ve 12 letech. Potřeboval jsem peníze, ale rodiče mi je nedali. Musel jsem si je vydělat sám. Příbuznému, který měl potíže s počítačem, jsem vylepšil software. Když se pak v jeho okolí vyskytl člověk s podobným problémem, vzpomněl si na mě. Tak se šířilo mé doporučování. Nejenže jsem čistil počítače, ale dokupoval jsem i programy, navrhoval vhodné modely pro konkrétní osoby podle jejich potřeb. Vždy jsem dostal něco navíc.“

Napadlo Vás založit si firmu?

„Ano. Chtěl jsem i nakupovat software, když byl za výhodnou cenu, přestože jsem v té chvíli neměl zákazníka. Potřeboval jsem kapitál. Rodiče mi opět odmítli půjčit. Nevěřili v můj úspěch, i když jsem první výsledky měl. Dnes to samozřejmě pohledem 36letého člověka chápu. Představte si, že za Vámi přijde 13letý syn a mluví o světové firmě!“

Jak jste tedy sehnal peníze?

„Půjčil jsem si od kamaráda a příbuzných. Založil jsem tedy svůj byznys na půjčce. Pak jsem šel na střední a měl práci s učením. Abych si udržel původní kontakty a nemusel čekat, až se někomu pokazí počítač, nabízel jsem i bezdrátové telefony. Řekl jsem: „Já jsem ten, kdo Vám pomohl zefektivnit práci. Jste muž pokroku, buďte flexibilní i mimo počítač, toto je pro Vás.“ Při absolvování střední školy už jsem byl zkušený podnikatel.“

Měl jste dilema: Vysoká škola, nebo podnikání?

„Nechtěl jsem později litovat promarněné příležitosti, tak jsem nastoupil na technickou univerzitu v Moskvě. Během dvou let jsem poznal, že mi nemá co dát – a odešel jsem. Ještě v témže roce, 1995, jsem založil Maximum Company a začal obchodovat mobilní telefony ve velkém.“ (Po 9 letech firmu přejmenoval na Svjaznoj, za dalších 6 let založil ještě Svjaznoj Bank, dnes největší ruskou banku v počtu vydaných kreditních karet).

Nepřišel jste byznysem o mládí?

„Měl jsem mládí takové, jaké jsem si přál. Zatímco moji přátelé navštěvovali diskotéky, já jsem pracoval a plánoval budoucnost. Každý jsme se věnovali tomu, co nás dělalo šťastnými. Akorát oni si v minulosti vybudovali vzpomínky, já veškerou budoucnost.“

Máte tři děti. Jaké mládí doporučíte jim?

„Takové, jaké si přejí. Když ale za mnou přijdou nejistí a bez názoru, řeknu jim: Začněte s podnikáním co možná nejdřív. Připravte si budoucnost z toho, co Vás baví, nebo Vás později budou nutit dělat to, co Vás nebaví. Nenechávejte svou budoucnost na jiných.“

A když už nejsem v dětském věku? Je pozdě?

„Na vlastní budoucnost nikdy není pozdě. Kdykoli zjistíte, že se Vám něco nelíbí, nebo je něco příliš složité, nejdříve potřebujete změnit sebe. Nic na světě totiž není dobré či špatné – jako špatné to jen vnímáme, protože se to neztotožňuje s našimi představami. V té chvíli se musíme rozhodnout, co změnit tak, aby nám život tak špatný nepřipadal.“

Jak vykročit za sny, které se zdají nedosažitelné? Jak opustit zónu vlastního pohodlí? Jak přestat hledat příčiny neštěstí všude kolem a najít sílu vidět je i v zrcadle? Více v aktuálním vydání časopisu FC, který je možné v tištěné podobě získat už pouze zde .

Petr Casanova s pomocí Vladimira Davidova

ZLATO, MINULÉ A PRAVÉ BUDOUCÍ PENÍZE Autor: Lewis, Nathan

420 Kč

ČEST OBCHODNÍKA Autor: Blair Singer

168 Kč

50 NEJLEPŠÍCH RAD PRO ÚSPĚŠNÉ KOUČE Autor: Jones, Gillian a Gorell, Jo

260 Kč
zdroj:

11.12.2013

Když mu rodiče nedali peníze, naučil se je vydělávat. Dnes má přes miliardu dolarů

Dne: 11. 12. 2013 | Kategorie: Myšlení bohatých

  • 194

    Like

  • 821

     

  • This page has been shared 2 times. View these Tweets.

  • 0

Jedenáctiletý Tomáš Vejmola z Mníšku pod Brdy musí prodávat křížaly, aby si vydělal na svůj počítač. Kromě žlučovitých vzkazů, aby hlavně platil daně, se množí i výčitky, co prý má za rodiče, že mu nedopřejí to, po čem touží. Například Maxim Nogotkov, 81. nejbohatší Rus s majetkem 1,4 miliardy dolarů, to ale schvaluje. Sám měl „zlé rodiče“.

Dnes je majitelem druhého největšího retailového řetězce s mobilními telefony v Rusku s 2900 prodejnami a obratem 5 miliard dolarů. „Nebýt rodičů, kteří mě vedli k pochopení hodnoty peněz a samostatnosti, byl bych dnes v podobně firmě možná zaměstnanec.“

Kdy jste začal podnikat?

„Ve 12 letech. Potřeboval jsem peníze, ale rodiče mi je nedali. Musel jsem si je vydělat sám. Příbuznému, který měl potíže s počítačem, jsem vylepšil software. Když se pak v jeho okolí vyskytl člověk s podobným problémem, vzpomněl si na mě. Tak se šířilo mé doporučování. Nejenže jsem čistil počítače, ale dokupoval jsem i programy, navrhoval vhodné modely pro konkrétní osoby podle jejich potřeb. Vždy jsem dostal něco navíc.“

Napadlo Vás založit si firmu?

„Ano. Chtěl jsem i nakupovat software, když byl za výhodnou cenu, přestože jsem v té chvíli neměl zákazníka. Potřeboval jsem kapitál. Rodiče mi opět odmítli půjčit. Nevěřili v můj úspěch, i když jsem první výsledky měl. Dnes to samozřejmě pohledem 36letého člověka chápu. Představte si, že za Vámi přijde 13letý syn a mluví o světové firmě!“

Jak jste tedy sehnal peníze?

„Půjčil jsem si od kamaráda a příbuzných. Založil jsem tedy svůj byznys na půjčce. Pak jsem šel na střední a měl práci s učením. Abych si udržel původní kontakty a nemusel čekat, až se někomu pokazí počítač, nabízel jsem i bezdrátové telefony. Řekl jsem: „Já jsem ten, kdo Vám pomohl zefektivnit práci. Jste muž pokroku, buďte flexibilní i mimo počítač, toto je pro Vás.“ Při absolvování střední školy už jsem byl zkušený podnikatel.“

Měl jste dilema: Vysoká škola, nebo podnikání?

„Nechtěl jsem později litovat promarněné příležitosti, tak jsem nastoupil na technickou univerzitu v Moskvě. Během dvou let jsem poznal, že mi nemá co dát – a odešel jsem. Ještě v témže roce, 1995, jsem založil Maximum Company a začal obchodovat mobilní telefony ve velkém.“ (Po 9 letech firmu přejmenoval na Svjaznoj, za dalších 6 let založil ještě Svjaznoj Bank, dnes největší ruskou banku v počtu vydaných kreditních karet).

Nepřišel jste byznysem o mládí?

„Měl jsem mládí takové, jaké jsem si přál. Zatímco moji přátelé navštěvovali diskotéky, já jsem pracoval a plánoval budoucnost. Každý jsme se věnovali tomu, co nás dělalo šťastnými. Akorát oni si v minulosti vybudovali vzpomínky, já veškerou budoucnost.“

Máte tři děti. Jaké mládí doporučíte jim?

„Takové, jaké si přejí. Když ale za mnou přijdou nejistí a bez názoru, řeknu jim: Začněte s podnikáním co možná nejdřív. Připravte si budoucnost z toho, co Vás baví, nebo Vás později budou nutit dělat to, co Vás nebaví. Nenechávejte svou budoucnost na jiných.“

A když už nejsem v dětském věku? Je pozdě?

„Na vlastní budoucnost nikdy není pozdě. Kdykoli zjistíte, že se Vám něco nelíbí, nebo je něco příliš složité, nejdříve potřebujete změnit sebe. Nic na světě totiž není dobré či špatné – jako špatné to jen vnímáme, protože se to neztotožňuje s našimi představami. V té chvíli se musíme rozhodnout, co změnit tak, aby nám život tak špatný nepřipadal.“

Jak vykročit za sny, které se zdají nedosažitelné? Jak opustit zónu vlastního pohodlí? Jak přestat hledat příčiny neštěstí všude kolem a najít sílu vidět je i v zrcadle? Více v aktuálním vydání časopisu FC, který je možné v tištěné podobě získat už pouze zde.

Petr Casanova s pomocí Vladimira Davidova

