Tyinternety.cz | Facebook se dere na obrazovky. Připravil novinku pro televize

TyInternety.cz

Sociální sítě Startupy Digitál Kalendář akcí

09. 09. 2013 | Honza Beránek

Facebook se dere na obrazovky. Připravil novinku pro televize

Až sto milionů Američanů je v prime time připojeno na Facebook. Toho chce největší sociální síť využít, a tak připravila speciální API pro televize.

0

Facebook dohání Twitter a chce se protlačit na televizní obrazovky. Novinka umožňuje televizím jednodušeji integrovat facebookové konverzace do svého vysílání. Potenciál by byl.  “Každý večer se jen ve Spojených státech přihlásí na Facebook něco mezi 88 a 100 miliony uživatelů,” tvrdila šéfka služby Sheryl Sandberg při vyhlašování výsledků za druhé čtvrtletí .

“Ode dneška mohou vybraná zpravodajská média integrovat facebookové konverzace do svého vysílání v reálném čase,” tvrdí tisková zpráva Facebooku. Zpočátku ho tak budou využívat jen na CNN, The Today Show a The Economist. Další média by ale měla následovat.

Sociální síť dává jako příklad využití novinky televizi NBC. Ta bude moci ukázat, kolik lidí na Facebooku se momentálně o žhavém tématu baví, odkud pochází všechen ten cvrkot a jaká témata jsou  třeba populární mezi muži a ženami.

Souboj s Twitterem o televizi

Facebook přebírá od Twitteru co se dá. Už rozjel hashtagy , embedované posty a trending témata . V podstatě už nic nebrání tomu, aby televize přebíraly názory a komentáře od  Facebooku, který má, co si budeme namlouvat, mnohem víc uživatelů.

Otázkou je, jestli se televizím bude chtít měnit twitterové komentátorské ikony za facebookovou masu. Twitter má navíc uzavřenou smlouvu s Walt Disney, ESPN, Viacomem, MTV a třeba Time Warner. Ta umožňuje Twitteru streamovat program televizí na svých stránkách a pak se dělí o zisk.

Televizní spoty na Facebooku?

Televize je ale pro Facebook velké téma obecně. Už na konci července prosákl k agentuře Bloomberg plán prodávat televizní reklamy na své stránce. Idea je jasná – firma chce zpeněžit víc než 600 milionů uživatelů, kteří chodí na Facebook pravidelně každý den. Celá akce by se měla rozjet do konce letošního roku.

Naráží to na problém s uživateli, kteří na nějakou reklamu nejsou zvědaví . Podle průzkumů zvládnou tak maximálně tři reklamy denně. Televizní, patnáctivteřinové spoty, by měly být oceňovány podle množství diváků – od jednoho do 2,5 milionů dolarů.

via Mashable

Tweet

Facebook

0

Související články

Čtení na víkend – Agentura vydala e-book Jak spravovat svojí firemní stránku Uber se chystá na zteč a krade lidi z Facebooku Britové a Američani rozluštili šifru internetového bankovnictví Topsy archivuje celou historii Twitteru a umožňuje hledat první tweety Průzkum: Hashtagy na Facebooku nepomáhají, spíš naopak

Honza Beránek

Další články autora

Klasické novinářské kolečko po velkých redakcích už mám za sebou a tak se po osmi letech můžu zase vrátit na web.

Tags

facebook

hashtag

televize

twitter

Sledujte nás na Facebooku!

Tyinternety.cz Like You like this. . You and 8,533 others like Tyinternety.cz . Facebook social plugin .

Komentáře

Like Send 15 people like this. Be the first of your friends.

Posting as Tomáš Smrčka (Change) Post to Facebook   . Facebook social plugin .

Facebook

Twitter

RSS

NENECHTE SI UJÍT!

58. rozhovor ve sklepě: Pavel Matoušek from Tyinternety   plus 00:00 28:01 normal

Nenechte si ujít

Hrajeme si

Najdete nás na Facebooku . Marissa Mayer Fan Club To se mi líbí . Marissa Mayer Fan Club se líbí více lidem (109). Plugin pro sociální síť Facebook .

Pravidelné rubriky

Blog

(39)

Nejlepší kampaně

(50)

Příručka marketéra

(55)

Průvodce startupy

(36)

Reportáže z akcí

(78)

Rozhovory

(60)

Top virály

(92)

2009 – 2013 iFutu.cz s.r.o. | Malá Štupartská 7, Praha 1 | jakub@tyinternety.cz | vojta@tyinternety.cz | honza@tyinternety.cz | Google+

Reklamy