StartupYard 2013 a napady pro startupy

zdroj: robinrazska.cz

Startupyard

Tak a je to tady! Dalsi cyklus StartupYardu startuje! Registrace jsou otevrene az do 1.7 2013, projekty budou vyselektovany do 25. ledna 2013 a zaciname 1.3. 2013.

Pokud si myslite ze mate kolem sebe sehrany a nadseny tym schopny pretvaret napady do reality, tak je StartupYard to nejlepsi v CR co muzete udelat pro pretvoreni napadu do produktu. Jedu do CR nekdy zacatkem ledna, takze pocitam ze bych mel byt u pohovoru a desne se na to tesim!

Napady pro startupy

Protoze neustale hledam kolem sebe nejake problemy, ktery by sli vyresit pomoci tech a mam toho uz tuny sepsaneho, tak jsem se rozhodl neco vybrat a nadhodit par tipu co by se me libilo kdyby s tim nekdo prisel do SY. Musim se priznat, ze me posledni dobou desne lakaji offline veci a B2B a ke spouste veci jsme prisel pri stehovani z Prahy do NY a zarizovani bydleni v NY ale o tom treba jindy.

  • Matrace – desne zkostnately a stary business, nechci chodit do obchodu a testovat si matrace tam, protoze uz jsou prolezene od jinych lidi a abych zjistil jestli je matrace OK tak se na ni potrebuju vyspat. Nekdo by mel udelat Warby Parker pro matrace. Idealne by se mi libilo kdyby jsem si na iPadu vybral matraci podle mych pozadavku, prisla me na tyden na testovani. Pokud bych si ji nechal vic jak tyden strhnula by se me castka z creditky. Jinak by ji po tydnu nekdo automaticky odvezl. Cena matraci je taky silene off. Verim ze to jde delat levneji.
  • Mobile ecommerce – tady je obrovsky potencial, mobilni shopping roste silene a je to obrovsky market. Spousta retaileru nema zadnou mobilni shopping experience, zamyslel bych se nad tim jak prodavat lopaty misto tezit zlato sam. Protoze lopaty potrebujou vsichni ostatni. Libila by se me nejaka platforma ve stylu Flipboard pro Shopping a ve vizualu ala TheFancy.
  • Native ads – reklama na mobilech nefunguje, reklamy jsou stale to same uz 10+ let a nikdo s tim jeste nic neudelal. Kiip.me je takova prvni vlastovka. Frci native ads, tedy reklama ktera nevypada jako reklama a zapada do celkoveho contextu. Viz. promoted tweets na Twitteru nebo promoted posts na FB. Co me napadlo je udelat nejakou sluzbu ktera by si grabnula html ktere se repeatuje (

    ) a vytvorila “boxy” pro ads a pushovala do nich content a vznikly tak native ads.

  • Weekly mail – Mail proste frci. Spousta velkych startupu jako treba Twitter ho drsne pouzivaji pro followups, posilaji weekly stats co se delo za tyden apod. Maji na to pravdepodobne nejaky svuj framework ale mensi startupy na tohle vetsinou nemaji cas. Udelat nejaky SaaS pro generovani takovych mailu na zaklade dat z API vcetne customizace toho mailu apod. za nejake mesicni feecko a pomoct s growth startupum.
  • Destniky – Tohle me fascinuje asi nejvic, sice zatim nevim jak to vyuzit ale je to mazec. Kdyz v NY zacne prset, na kazdem rohu je typek co prodava destniky a ma brutalni konverzi, kupuji to vsichni. Kdyz zase prestane prset tak frajeri zmizi…
  • Obecne bych rad hlavne videl realne problemy lidi a velky market zbytek uz vymyslime.

Tak to by bylo par tipu, mozna bych mel jeste zminit co bych osobne nerad videl pri pitchovani do SY:

  • Mobilni hry – pokud jste zadne mobilni hry neudelali predtim, je to ztrata casu. Nechte se zamestnat nekde v mobilnim vyvojarskem studiu aspon na rok a pak uvidime.
  • Cokoliv social – zapomente ze udelate dalsi Facebook, nebo jakakoliv sluzba ktera vyzaduje uzivatele proto aby vubec fungovala. Viz. napr. takove to ze si chcete zahrat fotbal a chcete se spojit s dalsima lidma co by chteli hrat taky apod.
  • Featurky – Pokud chcete vylepsit neco co uz nejak funguje, napr. nejaky plugin pro Photoshop tak si to delejte po vecerech, tohle neni stable business. Udelejte to for free a jako open source a budete z toho mit mnohem vic a muzete si tak budovat nejakou image pro neco vetsiho treba.

V SY se budu zamerovat jako mentor hlavne na produkt, go to market strategy, user experience… a networking po barech kdyz budu zrovna v Praze, uz se na vas tesim! :D

Diskuze:
SeedStager • a day ago
Fred Wilson dneska prohlasil – „Building an audience on mobile is a bitch“
2 •Reply•Share ›

Zdenek • a day ago −
Matrace a destniky ;-)
2 •Reply•Share ›

Olda Neuberger • 2 days ago
Ten Weekly mail zní hezky.
1 •Reply•Share ›

Jan Valustik • 3 hours ago
Deštníky jsou skvělé téma… my jsme to u nás na fakultě vyřešili půjčovnou deštníků a funguje to, takže jo
http://honzavalustik.tumblr.co…

Jinak se mi líbí ten přístup, u nás se moc často nevidí, že by někdo házel nápady do placu
0 •Reply•Share ›

snoblondrei Jan Valustik • 3 hours ago
k těm deštníkům paradoxně nápad dotáhnout tuto myšlenku do monetizačního konce dostali němci, ne britové:) http://www.dry-2-go.com/ , brand jim ale funguje perfektně!
0 •Reply•Share ›

Petr Pavliš • 6 hours ago
super článek robine :) dík za inspiraci
0 •Reply•Share ›

Roman Sterly • a day ago
Proč ne: „Viz. napr. takove to ze si chcete zahrat fotbal a chcete se spojit s dalsima lidma co by chteli hrat taky apod.“? Kdyby sis chtěl jít zahrát v NY s někým příští týden fotbal, jak to uděláš?
0 •Reply•Share ›

Robin Raszka Mod Roman Sterly • a day ago
Protoze naucit lidi pouzivat dalsi socialni sit je zatracene tezke. A udelam to tak za napisu kamosovi na FB.

Ale abych to upresnil, jde mi hlavne o chicken-egg.
0 •Reply•Share ›

Jindrich Sarson • a day ago
Matrace me prijdou dobry, to verim ze by mohlo fungovat. Protoze jak rikas, vybirat matrace je fakt opruz. Super napad!

zdroj: http://robinraszka.cz/post/37268431860/startupyard-2013-a-napady-pro-startupy#.UMJoIIPtW8A

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s